Intranet veřejné správy

Projekt tedy zajistí především:

bezpečnou a ekonomicky výhodnou komunikaci (datovou i hlasovou) pro všechna pracoviště veřejné správy včetně přístupu k centrálním informačním zdrojům státu,

efektivní rozvoj informačních systémů veřejné správy a možnost jejich vzájemného propojení a bezpečné výměny dat.

V rámci Intranetu veřejné správy budou postupně připojena do jednotné sítě kontaktní místa veřejné správy, která jsou nezbytná pro přiblížení služeb veřejné správy občanovi. Po dobudování pak Intranet veřejné správy umožní bezpečnou výměnu dat mezi orgány veřejné správy a zrychlí a zefektivní výkon veřejné moci.

Podle Rámcové smlouvy, kterou v roce 2001 Česká republika podepsala se společností ČESKÝ TELECOM, která je vybudováním projektu pověřena ( text smlouvy viz  www.micr.cz , www.telecom.cz/ivs , mají všechny subjekty veřejné správy nárok na stejné služby, a to za stejných podmínek. Některé z těchto služeb, respektive ty, které jsou v působnosti výkonu státní správy, jsou pak hrazeny centrálně prostřednictvím Ministerstva informatiky. Pokud se tedy obce připojí k Rámcové smlouvě a uzavřou vlastní tzv. Prováděcí smlouvy, získají možnost:

využívat datové služby, které jsou potřebné pro výkon přenesené působnosti státní správy a to bez nároků na vlastní rozpočet,

nakupovat další služby, o něž budou mít zájem, v přesně definované garantované kvalitě, v rozsahu svých potřeb, ovšem za ceny, vytvořené speciálně pro veřejnou správu.

Díky koordinační úloze Ministerstva informatiky přitom mizí obchodní, kvalitativní a bezpečnostní rizika.

Intranet veřejné správy tedy přinese všem připojeným subjektům veřejné správy služby virtuální privátní sítě, a to po celé České republice. Aktuálně to je především spolehlivý přístup na Internet - s vysokým stupněm bezpečnosti, včetně antivirových ochran a přístupu do zabezpečené elektronické pošty veřejné správy. Obce mohou dále využít možnosti objednání dalších služeb za ceny speciálně kalkulované pro veřejnou správu jako celek, tedy ekonomicky velmi výhodné. Ve druhé etapě budování Intranetu veřejné správy pak získají bezpečný a jednoduchý přístup k informačním zdrojům státu.

Aktuální nabídka Intranetu veřejné správy

V tomto okamžiku jsou poskytovány v rámci Intranetu veřejné správy následující služby, které si můžete objednat:

Business platinum combi (BPC) - nejvýhodnější cenový plán pro hlasovou komunikaci

Jde o objemově diferencovaný systém slev (v průměru o 20 %) na všechna místní, meziměstská a mezinárodní volání bez nutnosti jakýchkoli HW změn či vyvolaných investic na straně orgánů a organizací veřejné správy.

V rámci BPC je možné dále zvolit z dalších tří dodatkových slev, a to na místní či meziměstské hovory, nebo jejich kombinaci. Další dodatkové slevy je možné získat i v mezinárodním provozu pro volání do vybraných zahraničních destinací.

Služby Virtuální privátní sítě (VPN)

Hlasová VPN - umožňuje připojeným subjektům veřejné správy cenově výhodnou komunikaci s ostatními subjekty veřejné správy využívajícími tuto službu. Hovorné zde není účtováno a od uživatele nejsou vyžadovány žádné investice. Za službu je účtována paušální měsíční platba bez ohledu na počet protelefonovaných minut.

Datová VPN – umožňuje připojeným subjektům veřejné správy bezpečný a jednoduchý přístup k požadovaným datům, datovou komunikaci mezi sebou i s veřejností a podnikatelskými subjekty. Umožňuje rovněž přístup k Internetu.

K  dispozici je široká škála přenosových rychlostí: 64 kbit/s až 155 Mbit/s. Poskytování služby je nezávislé na typu přístupové technologie, která je v sídle subjektu veřejné správy dostupná.

Jak se lze k odběru služeb Intranetu veřejné správy přihlásit

1. krok

ČESKÝ TELECOM  vytvořil  pro klienty z řad subjektů veřejné správy speciální kontaktní místo. Při objednávání služeb se na něj může obrátit oprávněný zástupce  kteréhokoliv subjektu veřejné správy (krajského úřadu, obecního úřadu, městského úřadu, magistrátu, centrálního úřadu apod.) se svým požadavkem. Kontaktní místo rovněž poskytuje základní informace o jednotlivých službách a je dostupné 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu. Kontaktní místo je rovněž připraveno kdykoliv podat informace o realizaci Vaší objednávky a zodpovědět případné dotazy.

Kontakt je možný následujícími způsoby:

a) bezplatná linka: 800 20 21 22

b) e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Image

2. krok

Kontaktní místo přijme a zaregistruje žádost o zřízení služby. Při registraci požadavku na zřízení přípojky k Intranetu VS (nebo některé ze služeb Intranetem VS poskytovaných) je nutno znát zejména následující údaje:

a) IČO

b) název subjektu

c) adresa a místo instalace služby

d) typ služby (požadovaná rychlost v případě požadavku na připojení k Intranetu VS)

e) počet přípojek, resp. linek

f)  jméno, příjmení, e-mail a telefon zmocněné osoby

g) požadavek na termín realizace

3. krok

V případě požadavku na připojení ke službě Intranetu VS bude žádost nejprve postoupena  k odsouhlasení (z hlediska oprávněnosti a určení způsobu financování)  příslušnému odboru Ministerstva informatiky. Tento krok zajistí ČESKÝ TELECOM.

4. krok

Po vyjádření Ministerstva informatiky k dané žádosti se spojí obchodní zástupce společnosti ČESKÝ TELECOM se zmocněnou osobou dle kroku 2. písm. f) a projedná s ní technické specifikace služby a přípravy potřebných smluvních dokumentů. Pokud Ministerstvo informatiky rozhodne, že požadované služby budou hrazeny centrálně, obchodní zástupce se zmocněnou osobou rovněž připraví a podepíše příslušnou technickou specifikaci, která se stane součástí Základní prováděcí smlouvy, resp. jejího dodatku.

Image 

5. krok

Termín realizace požadovaných služeb bude  předběžně potvrzen ve smluvních dokumentech. Přesný termín realizace bude možno určit až po provedení místního šetření pracovníky společnosti ČESKÝ TELECOM.

V případě problémů kontaktujte Kontaktní místo, případně Ministerstvo informatiky na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.